Preskočiť na hlavný obsah

Zo Sinaja na Kalváriu

 Predkladaná kniha od mystičky CatalinyRivas je inšpirovaná prameňom evanjelia, z prameňa našej viery, čo kresťania poznáme, avšak nie všetci podľa neho žijeme. C. Rivas bola povolaná hlasom Ježiša Krista umožniť nám prežiť jej zážitky s Bohom, o siedmych slovách J. Krista na kríži, ako výzvu pre ľudstvo k obráteniu a ako prostriedok obnovy, ako novú evanjelizáciu podľa J.P.II.

Mojou jedinou vinou a žalobou odsúdenia na smrť bolo, že som tvrdil to, čo som nemohol poprieť, že som Boží Syn, Boh.

Naučil nás milovať našich nepriateľov a modliť sa za nich. Od odpustil Petrovi, cudzoložnici, Márii Magdaléne a mnohým ďalším. Hovorí nám: Uznaj, že máš len jedného Otca, ktorého máš milovať nado všetko, nad všetkých svojich milovaných...

Buď schopný dávať všetko, čo požaduješ pre seba nerob iným to, čo by si nechcel, aby robil tebe. Tomu môžu porozumieť aj deti, a nevzdelaní (14).

Naše zásluhy nás nemôžu spasiť. Nebudeme spasení preto, že sme dobrí rodičia, bratia, sestry či priatelia. To je naša povinnosť. Budeme spasení skrze Ježiša Krista, On vydobyl pre nás odpustenie na kríži. Ježiš nám predkladá aj prosbu o odpustenie v modlitbe „Otče náš“. (15)

Všetci bez výnimky sme povinné odpúšťať.> Ak povieme že „odpúšťame, ale nezabúdame“, žiadame Otca, aby urobil to isté nám.

Ukrižovaný „dobrý lotor“ po mojej pravici, Dismas, hľadel na mňa súcitne, on, ktorý tiež trpel...Jediným pohľadom som zväčšil lásku v srdci tohto hriešnika. To bolo moje poslanie a je aj vaše, otvoriť bránu do neba hriešnikom, kajúcnikom, ktorí sú uschopnení žiadať o odpustenie, vložiť svoju nádej do večného života a položiť ju k môjmu krížu. (16)

Dismas uznal, otvoril sa pre Božie milosrdenstvo, pocítil bázeň pred Bohom. „Zlý lotor“ po ľavej strane, plný nenávisti to nedokázal a keď ho Dismas pokarhal, Ježiš dal Dismasovi „vidieť“ do svojej minulosti, keď začal žiť so svojimi učeníkmi, ako s nimi šantil, chodievali si zaplávať do rieky, špliechali sa. Stretnutia končili modlitbou vďaky Bohu – Otcovi, že im dovolil prežiť pekné chvíle (18). Dismas objavil pravdu a cestu k životu v niekoľkých minútach pri Ježišovi. Božia láska a človek. Dva konce spojené iba dvoma citmi, dvoma postojmi: pokorou a milosrdenstvom, ktoré spolu vždy vstavajú most spásy (23)

Človek nežije len z chleba a jeho šťastie nie je len z pôžitkov sveta, to je trvalé šťastie. Prečo potom neprinášame Boha našim bratom? Jeho slovo, lásku, vieru, ktorá nás robí svedkami? Neuvedomujeme si závažnosť nášho zanedbania? (24).

„Žíznim“. Sme spojení láskou a nie rozdelení malichernými, sebeckými a hmotnými záujmami. Blahoslavenstvá. Túži vidieť, aby všetky deti mali šťastný domov, bez traum po ublíženiach narušením ich intimity a nevinnosti (39).

Žízni, túži, aby sme vedeli počúvať a žasnúť nad evanjeliovým učením a horlivo pracovať na šírení nebeského kráľovstva a v srdciach ľudí (41). Chce nás vyburcovať z pohodlnej letargie duchovnej vlažnosti.

V hrudi som cítil bolesť, ktorú prežíva starší človek, keď naňho zabúdajú jeho najbližší, opustený je v domove. On je aj unavený z toho, že má zákaz hovoriť, aby tak nepovedal niečo nevhodné...Pokorujú ma, vystatujúc sa svojou mladosťou a svojim bohatstvom. Prečo môj syn chce, aby mi vykonali eutanáziu a tým skrátili moje dni a aby si on sám privodil odsúdenie v pekle?- Bože môj, Bože môj, prečo si ma opustil? (46). Cítil som skľúčenosť všetkých mužov a žien, ktorí vo chvíli svojej smrti zistia, že klamali. Že premárnili svoj život v ustavičnom hriechu, v hriešnych rozkošiach. Na veky vekov. Ó aká to bolesť...!

Pán hovoril, že vždy keď sa zamotáme na ceste k svätosti, mali by sme si urobiť rozbor, aby sme zistili, kde je to miesto, aké veci nás najviac trápia a odoberajú pokoj a radosť. Každé pokušenie sa dá prekonať len modlitbou a opravdivým úsilím plniť vôľu Otca. (52)

„Budeš milovať Boha nadovšetko“ a na druhej stálo: Budeš milovať svojho blížneho ako seba samého“...Práve keď anjeli chceli vrhnúť „tabule mäsa“ a kalich krvi na zemeguľu, začula som mužský hlas: Zastav ...“. Na to anjeli pokľakli, sklonili hlavy a odišli z môjho dohľadu, píše vizionárka. Vydesil som sa pri myšlienke, čo by sa stalo, keby anjeli zvrhli dve prikázania a kalich krvi na zem...všetci by sme zahynuli...pre svoje hriechy....Preniká ma toľké dojatie a stále prosím Boha o milosrdenstvo pre svet. Kto toto číta, porozumie, že ak nebudeme kľačať pred Ježišom a odčiňovať hriechy, tak kalich sa preleje a veľká časť ľudstva bude stratená. Videla som P. Máriu ...horko plakala...(69).

Videla som i krížovú cestu, píše vizionárka. Tri razy som padol, hovorí Ježiš. Prvý raz, aby som dal silu hriešnikom k obráteniu. Druhý raz, za duše, ktoré padajú pre krehkosť a ktoré oslepuje smútok a nepokoj, aby sa vydali na cestu čnosti. A tretí raz, aby som pomohol dušiam výjsť z hriechu v hodine smrti. Duša ...pociťuj a rozjímaj, ako moje srdce roní kvapky krvi za spásu tvojej duše a hneď príď ku mne. Stretneš ma pod závojom viery. Odhaľ ho a povedz mi so všetkou svojou dôverou o svojich trápeniach, biedach a pádoch... S úctou počúvaj moje slová a neboj sa minulosti. Moje srdce ju ponorilo do priepasti Božieho milosrdenstva a lásky (90). Ježiša kladú do hrobu. Stvoril som svet...Ó tajomstvo nepochopiteľnej lásky Deti moje, úbohí hriešnici! Nevzďaľujte sa odo mňa, čakám vás neustále vo svätostánku. Nebudem vám vyčítať vaše zločiny. Nehodím vám do tváre vaše hriechy. Ale to, čo urobím, bude, že vás obmyjem krvou svojich rán. Nebojte sa, príďte ku mne. Vy netušíte, ako vás veľmi milujem! Nezomrel som na kríži pretrpiac tisícoraké muky preto, aby som zaľudnil peklo, ale by som vyvolenými dušami zaplnil nebo. Veľmi vás milujem (96).

Z kresťanskej knižnice: CatalinaRivas: Zo Sinaja na Kalváriu. Vydané v Trnave r. 2009 s Imprimaturom.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Božie slovo pýta každé srdce (Mons. Michal Keblušek)

  Púchovský farár, dekan   Mons. Mgr. Michal Keblušek   vybral zo svojich homílií reprezentatívny súbor a zaradil ho do zbierky s príznačným názvom   Božie slovo pýta každé srdce . Autor zvolil typický až klasický štýl rozprávania či rozprávačstva – narácie. Evanjeliové fundamentálne výroky, podobenstvá aj udalosti rozvíja, do príbehov z reality všedných dní, z diania v živote jedincov i spoločenstiev. Mons. M. Keblušek často cituje príklady, epizódy a hlavne príbehy z literatúry, nielen náboženskej, ale aj klasickej prózy. Odporúča zaujímavé románové diela zhromaždeniu veriacich a takto dobrovoľne plní v súčasných časoch mimoriadne vzácnu hrebendovskú misiu propagátora kvalitnej knihy. Kazateľ svojimi homíliami, prípadne katechézami prostredníctvom prerozprávaného textu oslovuje adresáta prítomného na bohoslužbe. Preberá fakty, argumenty, esteticko-umelecké obrazy z viacerých zdrojov. Tento tvorivý kompozičný proces vyúsťuje do rétorického prejavu, ktorý interpret musí zasadiť do súra

Alzheimerova nemoc - šanca na väčšiu ľudskosť

  Táto nemoc sa stáva spoločenským problémom napriek lekárskemu pokroku. Návrat ku kresťanskej podstate. (Informácia je užitočná pre ošetrovateľov tejto choroby, ale i pedagógovia a rodičia pre výchovou deti si tu nájdu svoje, a aj takí, ktorí sú pred dôchodcovským vekom, ale vo viere sú vlažní alebo dokonca ateisti). Alzheimerova nemoc nie je nevyliečiteľná, ešte nie. Možno sa blížime k téme s aforizmom kolumbijského filozofa a esejistu Nicolása Goméza Davilu, ktorý povedal: „Opravdivé problémy nemajú žiadne riešenie, len svoje dejiny.“ Riešenie by sa mohlo nájsť v budúcnosti, ale teraz sa zdá, zo súčasného pohľadu, že sa bude problém len zväčšovať. Niektoré čísla by to mohli len podtrhnúť: Dnes máme podľa údajov Nemeckej Alzheimerovej spoločnosti 1,4 miliónov pacientov s touto nemocou v Nemecku, za desať rokov to bude podľa odhadov odborníkov najmenej dva milióny. A to neplatí len pre Nemecko. Rýchle starnutie populácie v Európe umocňuje tento problém v celej EÚ. Podľa odhadov ALCOVE

Ako sa zmieriť so životom (Jozef Augustyn - Lucyna Slupová)

  Existuje vôbec na to nejaký recept? Mnohí hľadali odpoveď v hlbinách svojho srdca: hľadali, našli a ďalší hľadajú. Ako príznaky nevyrovnanosti v našom živote môžu byt naše neprimerané reakcie, ako sú   rozčuľovanie, výbuchy zlosti, rebélie. reflexie pomsty, urážlivosť, uzavieranie sa do seba, depresie . Uznanie vlastnej hodnoty a vyrovnanie sa so sebou samým sa utvára už v detstve a veľkú úlohu tu má láska našich rodičov a ak sme ju nezakúsili, nedokážeme ju preukazovať druhým. Tu patria i naše prežité krivdy, utrpenia, šikanovania. Určité povahové deformácie sú spôsobené tzv. podmienečnou láskou pri výchove, čo je tretia komnata" v našej mysli, čo všetko môže byť v nej ukryté, ale nie zabudnuté. Táto malá kniha nás smeruje k tomu, ako poznať a prijať pravdu o sebe a ako si môže človek i sám pomôcť. Avšak príbeh policajného seržanta Jasona je iný. uvádzajú sa jeho zdanlivo hrdinské akcie, v ktorých riskuje ľahkovážne svoj život, preto bol psychológom označený za potenciálneho sa